Raadsvragen

LPF klaar met woekerprijzen in Eindhovense taxiwereld

Taxi's voor het treinstation in Eindhoven
Taxi's voor het treinstation in Eindhoven. Foto: Shutterstock/BYonkruud

Volgens de Lijst Pim Fortuyn (LPF) lopen de woekerprijzen die sommige taxichauffeurs in Eindhoven tijdens de nachtelijke uren aan passagiers vragen, de spuigaten uit. De lokale partij stelt dat klanten vaak worden bedonderd, waardoor ze soms tot wel drie zoveel geld kwijt zijn als ze ’s nachts gebruik maken van een taxi. 

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Olivier Smits

Olivier Smits is redacteur van Mobiliteit.nl en TaxiPro.

6 reacties op “LPF klaar met woekerprijzen in Eindhovense taxiwereld”

Can Cihanoglu|30.03.23|14:52

Geijk die rotte appels er tussenuit halen en vergunningen afpakken.
Dat is echter de oplossing!

Stef Bouwhuis|28.03.23|12:37

Uber rekent bij schaarste ’s nacht ook hogere tarieven. Ook niet stabiel of eerlijk.

Uber heeft door een onbeperkte influx van bijverdieners, die van de opbrengst niet 100% kunnen leven, de markt overstroomt. De omzet per uur zijn gedaald. Oplichting is een gevolg.

Misschien alle taxi’s vooraf bestellen en betalen via concurrerende apps. Prijs zichtbaar vóór bestelling.

Peter Vriens|27.03.23|11:39

Vrije markt werkt niet in de Taximarkt, ook niet in het openbaar vervoer, daar wordt aanbesteed.
Het aantal Taxi vergunningen zal afgestemd moeten worden op de vraag, net zoals voor de deregulering 23 jaar geleden.
Er is een landelijke Taxiwet.
Daarnaast mogen gemeente’s ook hun eigen regels loslaten op de taxibranche.
Een rommeltje dus.
Ben benieuwd hoe Eindhoven dit op gaat lossen.
Er is al van alles bedacht, TTO, BCT, enz. Niets heeft gewerkt.
10 bakkers in 1 winkelstraat werkt ook niet.

Taxi Amsterdam|27.03.23|09:51

En dan hoor ik nu om me heen dat ze het over het gelijk trekken van de taximarkt hebben. Houdt dit dan in dat de prijzen ook hetzelfde zullen zijn bij de bel en opstap/platform markt? Online/platform mag je namelijk wel adverteren dat je bijv voor 1km van punt A naar punt B 50 euro of meer mag rekenen maar op standplaatsen mag dit weer niet.Ik ben benieuwd hoe ze dit willen gaan aanpakken of gaan oplossen.

Taxi Amsterdam|27.03.23|09:39

Dit hebben we te danken aan onze overheid die grote voorstander is van een zogenaamde vrije markt!

Raymond Friederich Eysbach|26.03.23|14:40

Er is maar 1 oplossing : UBER